Politici de inchiriere

Conditii Generale de Inchiriere :

  • Contractul
  • Cerinte pe care trebuie sa le indepliniti pentru a inchiria vehiculul
  • Verificari de siguranta
  • Pretul
  • Clienti cu dizabilitati
  • Preluarea vehiculului
  • Starea si inspectia vehiculului la ‘preluare’
  • Pe durata inchirierii
  • Prelungirea inchirierii
  • Daune, pierdere sau furt
  • Amenzi si sanctiuni pentru depasirea vitezei legale, parcare neregulamentara si nereguli in trafic
  • Returnarea vehiculului
  • Starea si inspectia vehiculului la returnare
  • Combustibilul
  • Optiuni suplimentare – Produse
  • Optiuni suplimentare -Servicii
  • Optiuni suplimentare – Asigurari
  • Plata
  • Returnarea anticipata
  • Utilizarea datelor cu caracter personal
  • Bunuri pierdute
  • Reclamatii si modalitati de a ne contacta

Conditii si termeni esentiali:

(1) Contractul de inchiriere

Contractul este incheiat intre furnizorul Vehiculului, dupa cum se mentioneaza in Conditiile Specifice Locale, si Dumneavoastra, persoana a carui nume apare in contractul de inchiriere. Va rugam sa cititi Conditiile Generale de Inchiriere si Conditiile Specifice Locale, ambele fiind parte integranta din contractul dvs. de inchiriere.

(2) Cerinte :

Reprezentantul AZGEDA trebuie sa va furnizeze vehiculul dotat cu toate echipamentele obligatorii de siguranta, apt pentru circulatie, cu taxele achitate si autorizat sa circule pe drumurile publice. Soferul si persoanele din autoturismul AZGEDA nu au calitate de tert si in aceasta situatie si nu sunt acoperite de aceasta asigurare de tip polita RCA .Dumneavoastra trebuie sa returnati vehiculul accesoriile si produsele suplimentare in aceeasi stare ca la preluare, in afara de o uzura rezonabila. Verificati cu atentie vehiculul si lichidele  inainte sa plecati la drum.

Va rugam sa ne solicitati sa rectificam Raportul de Constatare a Starii Vehiculului:

  • daca exista daune/lovituri neinregistrate;
  • daca nivelul combustibilului este indicat gresit;
  • daca talonul vehiculului, certificatele de asigurare, formularul de constatare a accidentului sau echipamentele obligatorii de siguranta nu se afla in vehicul.

(3) Perioada de inchiriere.

Sunteti responsabil pentru vehicul si produsele suplimentare, pe durata perioadei de inchiriere:

  1. Perioada de inchiriere incepe atunci cand preluati vehiculul (`check-out`) si se incheie atunci cand confirmam ca avem cheile si vehiculul (`check-in`).
  2. Dumneavoastra trebuie sa returnati vehiculul in timpul orelor stabilite si agreate de comun acord unui reprezentant AZGEDA , la punctul convenit pentru returnare. Daca alegeti sa returnati vehiculul in afara orelor stabilite sau daca plecati inainte sa preluam vehiculul, faceti acest lucru pe riscul dvs. si ramaneti responsabil pana la preluarea vehiculului de catre agentii nostri.
  3. Daca utilizati serviciul “ Livrare si colectare ” , sunteti responsabil pentru vehicul din momentul in care un representant AZGEDA l-a livrat la adresa mentionata si pana cand un agent AZGEDA colecteaza vehiculul.

(4)  Costuri.

Este obligatoriu sa platiti sumele mentionate in contractul de inchiriere pentru vehicul si pentru produsele si optiunile suplimentare achizitionate in perioada de inchiriere .

In cazul in care prelungiti perioada de inchiriere trebuie sa platiti pentru perioada aditionala atat costurile de inchiriere cat si optiunile suplimentare.

Trebuie sa platiti de asemenea si costurile pentru furt si daune, pentru curatare profesionala, pentru remorcare, taxele de autostrada, de parcare, amenzile din trafic precum si alte sanctiuni, taxe de administrare si procesare asociate, daca sunt datorate in conformitate cu termenii si conditiile de inchiriere.

(5)  Utilizarea vehiculului:

Este obligatoriu:

  • sa va ingrjiti de vehicul ca un bun proprietar, respectand instructiunile de utilizare si sa il mentineti in stare buna de functionare,
  • sa folositi vehiculul conform legislatiei in vigoare aplicabila in ROMANIA,
  • sa folositi vehiculul conform legii si in scopuri legale,
  • sa alimentati cu combustibilul corect,
  • sa incuiati vehiculul atunci cand nu il folositi si sa va asigurati ca toate ferestrele, trapele, panourile detasabile si capota sunt inchise bine,
  • sa incetati imediat sa folositi vehiculul, daca NU puteti face acest lucru in conditii de siguranta, si sa ne anuntati imediat ce observati o problema la vehicul.

Este interzis:

  • sa folositi vehiculul in scopuri comerciale;
  • sau pentru motorsport (recreativ sau profesionist) ori activitati asociate,
  • off-road,
  • sa remorcati alt vehicul sau o remorca;
  • sa transportati materiale inflamabile, explozive, corozive sau combustibile, in afara de uleiuri cu esenta minerala sau produse similare, permise de legea aplicabila sau mentionate in Conditiile Specifice si combustibilul necesar pentru utilizarea vehiculului;
  • sa permiteti altei persoane in afara de un sofer autorizat sa foloseasca vehiculul.

Puteti conduce doar in ROMANIA in limita agreata de distanta .

(6)  Accidente, furt si daune.

Este obligatoriu :

  • sa anuntati (i) politia imediat si biroul AZGEDA in decurs de 2 ore, daca vehiculul a fost implicat intr-un accident sau eveniment cu daune, chiar daca nu au fost implicate terte parti.
  • Daca vehiculul este pierdut, furat sau avariat, trebuie, in masura permisa de lege, sa platiti taxa mentionata in contractul de inchiriere, taxele si comisionul nostru de procesare a daunei sau furtului (daca nu ati optat pentru asigurari suplimentare care sa va reduca fransiza).
  • Vom incerca sa recuperam fransiza si alte cheltuieli de la terte parti responsabile, daca puteti dovedi ca dauna, pierderea sau furtul nu au avut loc din culpa dvs., incalcarea intentionata, frauda sau neglijenta dumneavoastra (in masura in care acesti termeni sunt utilizati in legea aplicabila). Pentru a ne ajuta, trebuie sa ne furnizati un formular de raportare a accidentului completat corect, inclusiv informatiile de contact ale celorlalte parti implicate, in 48 ore de la accident.
  • In masura in care ne permite legea, veti plati o taxa care sa acopere costurile pe care AZGEDA le-a avut ca sa va contacteze pentru a obtine un formular de raportare a accidentului completat corect.
  • Nu sunteti responsabil pentru pierderi sau daune, daca AZGEDAs nu a reusit sa intretina vehiculul in stare de functionare sau acestea sunt sub incidenta garantiei oferite de producator.

 (7)  Optiuni suplimentare de protectie.

Optiunile suplimentare de protectie reduc suma responsabilitatii financiare pe care trebuie sa o platiti, daca vehiculul este avariat sau furat.  In Romania, tarifele noastre includ un nivel de baza al optiunilor de protectie si AZGEDA nu va taxa mai mult decat responsabilitatea financiara mentionata in contract la care se adauga si taxele legale (daca se aplica), precum si taxa de procesare a dosarului de dauna sau furt, daca responsabilitatea financiara nu se aplica. Puteti reduce responsabilitatea financiara si mai mult, achizitionand optiuni suplimentare de protectie.

Responsabilitatea financiara nu se va aplica daca pierderea sau dauna este atribuibila (i) unui act intentionat sau fraudulos, unei omisiuni sau neglijente din partea dvs. (in masura in care acesti termeni sunt utilizati de legea aplicabila) sau (ii) unei incalcari intentionate a prevederilor de la Sectiuneal 5 (Utilizarea vehiculului) si Sectiunea 6 (Accidente, furturi si daune).

Daca responsabilitatea financiara nu se aplica, vom avea dreptul sa solicitam pierderi sau daune de la dvs., de valoare egala cu gravitatea neglijentei, pana la intreaga suma a daunei sau pierderii suferite sau care va surveni (se va opta pentru valoarea mai mare), pana la valoarea maxima permisa permisa de legea aplicabila.

(8) Amenzi si sanctiuni.

Este obligatoriu sa platiti amenzile pentru parcare sau amenzile de circulatie emise in perioada inchirierii si asociate cu utilizarea vehiculului. Trebuie sa platiti taxa noastra de procesare pentru timpul petrecut gestionand aceste amenzi si sanctiuni, in afara cazului in care puteti dovedi ca nu au avut loc pierderi sau daune ori, daca au avut loc, sunt mult mai mici decat taxa de procesare.

(9) Combustibil.

Trebuie sa returnati vehiculul cu aceeasi cantitate de combustibil pe care o avea vehiculul la preluare, in afara cazului in care ati achizitionat optiunea Combustibil preplatit. Daca nu returnati vehiculul cu acelasi nivel de combustibil, trebuie sa platiti combustibilul folosit la pretul ‘cu plata la returnare’.

Daca ati achizitionat optiunea Combustibil preplatit, nu trebuie sa umpleti rezervorul inainte de returnarea vehiculului. Nu va rambursam banii pentru combustibilul nefolosit daca ati achitionat optiunea Combustibil preplatit, decat daca returnati vehiculul cu rezervorul plin, caz in care vom rambursa valoarea platita pentru optiunea Combustibil preplatit

(10) Soferi suplimentari si pasageri.

Sunteti responsabil sa va asigurati ca soferii suplimentari pe care i-ati adaugat in contractul de inchiriere sau pasagerii pe care ii acceptati in masina respecta termenii si conditiile. Sunteti responsabil pentru costurile si taxele pe care AZGEDA vi le solicita ca urmare a faptului ca un sofer suplimentar sau un pasager nu respecta acesti termeni si conditii.

Fransiza nu se va aplica daca pierderea sau dauna este atribuibila unui act intentionat sau fraudulos facut de soferul suplimentar sau pasager, unei omisiuni sau neglijente (in masura in care acesti termeni sunt utilizati de legea aplicabila) sau (ii) unei incalcari intentionate a prevederilor de la Sectiunea 5 (Utilizarea vehiculului) si Sectiunea 6 (Accidente, furturi si daune).

(11) Modificarile inchirierii.

Trebuie sa platiti orice majorare de pret, daca modificati perioada de inchiriere sau depasiti kilometrajul convenit. Trebuie sa platiti o taxa  pentru dislocare, daca returnati vehiculul la o alta locatie decat cea de unde l-ati  preluat.

(12) Returnari anticipate.

Daca returnati vehiculul si produsele suplimentare mai devreme, veti pierde beneficiille aplicate ca urmare a ofertelor speciale, daca nu mai indepliniti conditiile de acordare a acestora. In acest sens, inchirierea va poate costa mai mult. Nu se acorda rambursari pentru zilele nefolosite.

(13) Returnari intarziate.

Daca nu a fost agreat diferit, trebuie sa returnati vehiculul si produsele suplimentare la data/ora si locatia mentionate in contractul de inchiriere. Daca veti considera ca va exista o intarziere, este in interesul dvs. sa solicitati o prelungire din partea noastra. Daca intarziati, trebuie sa platiti inca o zi de inchiriere pentru vehicul si produsele suplimentare,plus o taxa de procesare pentru fiecare zi/parte a zilei de intarziere.

(14) Autorizari prealabile.

Blocam in prealabil o suma de pe cardul dvs. de plata. Astfel, retinem o suma suficienta incat sa ne asiguram ca exista fonduri disponibile, deoarece vom procesa plata doar la sfarsitul inchirierii. Daca platiti cu un alt card, va rugam sa luati in considerare ca poate dura pana la 30 zile pana cand banca emitenta a cardului Dvs. Sa elibereze banii ‘retinuti’, astfel incat sa ii puteti folosi.

(15) Plati.

Daca ati ales sa platiti in alta moneda decat moneda oficiala a tarii in care se face inchirierea, AZGEDA va folosi o rata de schimb valutar bazata pe rata Banca Nationala plus 4% si va efectua conversia valutara.

Atunci cand semnati contractul de inchiriere, acceptati ca noi sa va taxam pentru toate costurile care au aparut ca urmare a actiunilor Dvs. in perioada de inchiriere, si sa incasam aceste costuri de pe cardul dvs. de plata.

(16) Urmarirea.

Vehiculele pot fi echipate cu sisteme de geo-localizare si dispozitive de urmarire pentru a putea localiza vehiculul in cazul in care este furat sau nu este returnat la biroul de inchiriere, sau pentru a localiza un vehicul in caz de accident sau avarie.

(17) Utilizarea informatiilor dvs. personale.

Folosim informatiile dvs. personale pentru:

(a) a va furniza serviciile de inchiriere

(b) a hotari daca va vom furniza servicii de inchiriere in viitor.

Vom furniza informatiile dvs. personale, in masura in care ne permite legea si, daca este necesar,cu aprobarea dvs. explicita, urmatoarelor parti:

  1. membrilor Sistemului AZGEDA Rent A Car doar in masura necesara pentru a va furniza serviciile de inchiriere, si STRIPE ., proprietarul sistemului de PLATI/ rezervari, localizat in IRLANDA, dar doar in masura necesara pentru a va procesa rezervarea prin sistemul de rezervari,
  2. autoritatilor publice / locale si companiilor care ofera servicii de parcare, daca au dreptul sa obtina aceste informatii, iar legea ne permite sa o facem, sau pentru a verifica valabilitatea permisului dvs. de conducere.
  3. tertelor parti care actioneaza in numele nostru in administrarea plangerilor, in colectarea banilor pe care ni-i datorati si in efectuarea de sondaje privind satisfactia clientilor, pe care le folosim pentru a imbunatati serviciile pe care vi le oferim.

Aveti dreptul legal sa accesati informatiile pe care le detinem despre dvs (putem sa solicitam plata unei taxe, daca legea ne permite), si, cu justificare, puteti cere ca informatiile personale sa fie corectate, modificate, blocate sau sterse. Persoana care controleaza informatiile este furnizorul de servicii de inchiriere, mentionat in acest contract de inchiriere.

(18) Bunuri pierdute.

Vom face tot posibilul sa va contactam, daca gasim bunuri personale in vehicul. Obiectele care contin informatii personale sau financiare vor fi distruse in decurs de 28 zile, in conformitate cu politica noastra de confidentialitate si Conditiile Generale de Inchiriere. Toate celelalte bunuri vor fi eliminate in distruse in decurs de 3 luni.

(19) Legea aplicabila.

Legea aplicabila care guverneaza contractul dintre dvs. si AZGEDA va fi legea aplicabila in tara noastra  ROMANIA de unde preluati vehiculul si in care a fost incheiat contractul de inchiriere.

 

Conditii Generale de Inchiriere in ROMANIA

(I) Contractul. Ce este contractul?

Contractul mentioneaza responsabilitatile AZGEDA fata de dvs. si responsabilitatile dvs. fata de  AZGEDA  atunci cand inchiriati un vehicul si achizitionati produse si optiuni suplimentare.

Fac parte integranta din contract urmatoarele documente:

  • Contractul de Inchiriere, inclusiv conditiile si termenii esentiali
  • Aceste Conditii Generale de Inchiriere
  • Raportul de Constatare a Starii Vehiculului (daca este furnizat)
  • Conditiile Specifice Locale

Care sunt partile contractante? Contractul este incheiat intre furnizorul vehiculului si dumneavoastra, persoana al carui nume apare pe contractul de inchiriere.

Veti gasi detalii despre furnizorul serviciilor de inchiriere de vehicule in contractul de inchiriere. In anumite cazuri contractul prin care se rezerva vehiculul poate fi incheiat cu o terta parte. Aceasta a furnizat catre noi informatii necesare astfel incat sa va putem furniza un vehicul pentru inchiriere.

Inainte de a semna Va rugam sa cititi aceste documente cu atentie. Daca dumneavoastra considerati ca nu ati primit toate documentele – sau daca exista ceva ce nu intelegeti sau nu acceptati – va rugam sa discutati cu un membru al echipei noastre.

 

Persoana care semneaza contractul trebuie sa fie persoana care plateste inchirierea si care va fi soferul principal al vehiculului.

Prin semnarea contractului de inchiriere … Dumneavoastra:

  • acceptati termenii contractului de inchiriere
  • acceptati Conditiile Generale de Inchiriere
  • sunteti de acord cu Raportul de constatare/verificare a starii vehiculului (daca este furnizat)
  • declarati ca intelegeti Conditiile Specifice Locale – pe care ar trebui sa le primiti in e-mailul de confirmare a

rezervarii sau pe care vi le putem furniza la solicitarea dumneavoastra.

Sunteti de acord:

  • sa inchiriati vehiculul – inclusiv un vehicul de inlocuire – si, eventual, produsele si serviciile suplimentare, pe perioada inchirierii
  • sa platiti sumele mentionate in contractul de inchiriere pentru vehicul si pentru produsele si serviciile suplimentare pentru perioada inchirierii
  • sa platiti taxele de inchiriere pentru orice prelungire a perioadei de inchiriere –precum si pentru produsele si serviciile suplimentare pe care le-ati acceptat verbal si apoi in scris .
  • sa platiti taxe de administrare, amenzi, costuri provocate de furt sau daune, taxe de autostrada, amenzi sau costuri legate de parcare, trafic sau altele, cheltuieli juridice si/sau orice alte plati conform termenilor din acest contract.

Daca alegeti sa platiti intr-o alta moneda decat cea folosita de AZGEDA in contractul de inchiriere, rata de schimb valutar folosita se bazeaza pe rata BNR  plus 4%, serviciul de conversie valutara fiind furnizat de AZGEDA.

Atunci cand semnati, va exprimati acordul ca AZGEDA sa retina aceste costuri din cardul dumneavoastra de plata.

Care este perioada de inchiriere?

Perioada de inchiriere este perioada de la ‘preluare’ – data si ora inscrisa pe contractul de inchiriere – pana la ultima dintre urmatoarele date:

  1. data si ora de incheiere si inscrisa pe contractul de inchiriere
  2. daca returnati vehiculul in timpul orelor de program, atunci cand predati cheile si produsele suplimentare la locatia de returnare
  3. daca folositi serviciul de colectare, atunci cand predati cheile, produsele suplimentare, iar noi inspectam vehiculul impreuna cu dumneavoastra la locatia de colectare
  4. daca returnati vehiculul in afara orelor de program, atunci cand are loc primul dintre urmatoarele:
  • inspectam vehiculul, sau
  • ora 12h00 (pranz) in ziua urmatoare in care biroul de returnare este functional,dupa ce gasim vehiculul, cheile si produsele suplimentare
  • daca nu gasim vehiculul si cheile in termen de cinci zile, le vom considera pierdute sau furate.

Pentru mai multe detalii consultati sectiunea : Daune, pierdere sau furt

AZGEDA poate solicita soferilor suplimentari sa semneze un formular special. Semnarea formularului special Prin semnarea acestuia, soferii suplimentari declara ca accepta termenii mentionati in contract.

De ce ar trebui sa cititi contractul?

Ati semnat deja contractul cadru de inchiriere AZGEDA, deci este posibil sa nu vi se mai solicite sa semnati contractul de inchiriere. Insa va recomandam sa verificati si sa cititi acest contract si sa retineti termenii si conditiile AZGEDA Conditii Generale de Inchiriere

Ce legi se aplica?

Legile din tara in care preluati vehiculul.

O parte a contractului poate fi eliminata doar … Daca un judecator sau o autoritate competenta hotaraste ca o parte a contractului este invalida sau inaplicabila. Daca este posibil, acea parte va fi eliminata – dar restul contractului va continua sa se aplice.

 

(II) Cerinte pe care trebuie sa le indepliniti pentru a inchiria vehiculul

Numarul de referinta pentru rezervare. Trebuie sa aveti la dvs. numarul de rezervare sau e-mailul de confirmare a rezervarii. Avem nevoie de acesta pentru ca… Ne va ajuta sa gasim informatiile detaliate si veti porni la drum cat mai repede posibil.

Permise de conducere. Toti soferii trebuie sa aduca un permis de conducere valabil pentru intreaga perioada de inchiriere si care este valid pentru a fi utilizat in Romania.

Daca unul dintre soferi nu poate indeplini aceste cerinte, nu va putea conduce vehiculul.

Prezentarea permisului de conducere

Soferii trebuie sa prezinte permisul complet de conducere valabil. Ce se intampla daca uitati sa aduceti permisul de conducere ? Soferii care nu pot prezenta un permis de conducere valid si valabil nu vor putea conduce vehiculul.

Cand aveti nevoie de un permis de conducere international sau de o traducere autorizata a permisului dvs. de conducere?

Soferii trebuie sa aduca atat permisul de conducere, cat si fie un permis international de conducere, fie

o traducere autorizata a acestuia de la un notar, in limba oficiala din tara in care are loc inchirierea (in

cazul in care legilslatia permite) daca:

  • permisul de conducere a fost emis in Europa, iar dvs. inchiriati in Romania.
  • permisul de conducere a fost emis intr-o tara non-europeana, iar dvs. inchiriati in Romania.
  • permisul de conducere nu a fost emis in alfabet latin, cum ar fi limba araba, greaca, rusa, ebraica sau japoneza

Daca unul dintre soferi nu are permisul de conducere international ? Orice sofer care are nevoie de un permis international de conducere, dar nu poseda unul, nu va putea conduce vehiculul.

De cat timp trebuie sa detina soferii permisul de conducere?

Toti soferii trebuie sa detina permisul de conducere de cel putin perioada minima de 2 ani .

Cerinte privind permisul de conducere si documentele de identitate.

Daca in permisul de conducere nu este specificat ca soferul il detine de la perioada minima, atunci acesta trebuie sa aduca alte dovezi, cum ar fi permise de conducere anterioare sau o scrisoare de la autoritatea emitenta, in care se mentioneaza ca soferul detine permis de conducere de cel putin perioada minima.

Cardurile de plata

Trebuie sa aveti la dumneavoastra cardul de plata pe care l-ati folosit cand ati efectuat rezervarea.

De ce trebuie sa aduceti cardul de plata pe care la-ti utilizat la efectuarea rezervarii ? Atunci cand efectuati o rezervare, folosim cardul dvs. de plata ca forma de verificare a identitatii, pentru a ne  asigura ca acordam vehiculul persoanei care a solicitat rezervarea.

Daca nu aveti la dvs. cardul de plata folosit pentru a efectua rezervarea, va putem inchiria un vehicul, daca avem unul disponibil, si daca intruniti toate celelalte cerinte ale noastre, dar va trebui sa platiti pretul ‘cu plata la locatie’ valabil pentru ziua respectiva, deoarece va fi considerata o inchiriere noua.

Nu trebuie sa folositi cardul utilizat initial pentru a efectua plati suplimentare sau autorizari prealabile, dar cardul trebuie sa fie emis pe numele dvs.

Autorizari prealabile si garantii

Inainte ca AZGEDA sa va permita sa efectuati o inchiriere in sistem, dumneavoastra trebuie sa ne permiteti sa retinem o autorizare prealabila sau o garantie.

Va trebui sa ne furnizati datele unui card de plata aprobat, emis pe numele dvs., si care sa aiba suficiente fonduri incat sa putem face aceasta operatiune. Pentru mai multe detalii consultati : Sectiunea – Plata, Conditii Specifice

Ce este o autorizare prealabila?

O autorizare prealabila retine o suma de bani in contul dvs.  Dupa efectuarea unei autorizari prealabile, nu veti mai putea folosi acei bani pentru altceva, pana cand veti plati inchirierea, iar autorizarea prealabila va fi eliberata de compania emitenta a cardului. In timp ce este in vigoare o autorizare prealabila, poate parea ca suma a fost retrasa din contul dvs., insa nu este cazul, banii sunt pur si simplu ‘pusi in asteptare’ pana cand este efectuata o plata finala.

Ce este o garantie?

Autorizarile prealabile ‘retin’ bani in contul dvs.

Dar o garantie transfera banii din contul dvs.

Ce valoare va avea autorizarea prealabila?  Suma poate sa fie fixa sau poate sa fie calculata pe baza urmatoarelor:

  • Pretul estimat al vehiculului de inchiriat
  • Plus pretul estimat al tuturor optiunilor suplimentare pe care le-ati solicitat
  • Plus o suma care sa acopere combustibilul pe care l-ati putea folosi – daca nu achizitionati Combustibil preplatit
  • fara suma pe care declaram ca ati platit-o pentru inchiriere atunci cand ati efectuat rezervarea .

Calculul variaza, in functie de locatia de inchiriere.

Ce valoare va avea garantia?  Majoritatea birourilor de inchiriere retin o autorizare prealabila, si nu o garantie.  Atunci cand este retinuta o garantie, valoarea acesteia va fi acceasi ca si valoarea autorizarii prealabile.

La returnarea vehiculului

Valoarea platii finale va fi calculata si va fi procesata folosind cardul de plata furnizat.

Daca alegeti sa platiti printr-o alta metoda, deblocarea sumei retinute pentru autorizarea prealabila de pe cardul initial ar putea dura pana la 30 zile. Compania care v-a emis cardul este responsabila pentru eliberarea sumei respective. AZGEDA nu este responsabil pentru perioada in care compania care v-a emis cardul elibereaza suma blocata pentru autorizarea prealabila .

La returnarea vehiculului

Va fi calculata valoarea platii finale si va fi folosita garantia.

Daca plata finala este mai mare decat garantia, veti fi solicitat sa platiti diferenta.

Daca plata finala este mai mica decat garantia – sau daca alegeti sa platiti folosind o alta metoda de plata – va trebui sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii pentru a obtine o rambursare.

De obicei, companiile care emit cardurile necesita o perioada intre 7-14 zile pentru a efectua o rambursare inapoi in contul dvs. AZGEDA nu este responsabil pentru perioada in care rambursarea este aplicata de compania emitenta a cardului.

Ce alte documente trebuie sa aveti ?

Trebuie sa aveti un document de identitate cu fotografie. De asemenea, poate fi nevoie sa faceti dovada adresei de domiciliu.

In aceasta sectiune, atunci cand spunem ‘dumneavoastra’, ne referim la persoana al carei nume este inscris pe contractul de inchiriere, soferii suplimentari, oricine efectueaza o plata pentru inchiriere.

Document de identitate cu fotografie

Documentul de identitate trebuie sa aiba o fotografie in care sa va putem identifica. AZGEDA accepta pasaportul sau permisul de conducere cu fotografie, cartea nationala de identitate sau orice alt document de identificare emis de guvern.

Ce documente puteti folosi pentru a face dovada adresei de domiciliu?

Este posibil sa faceti dovada adresei de domiciliu. Aceasta se poate face cu o factura recenta de utilitati sau un extras de cont de la banca. Daca pe permisul dumneavoastra de conducere este inscrisa adresa, AZGEDA il va accepta drept dovada.

Restrictii de varsta pentru soferi

Exista restrictii de varsta – dar acestea variaza in functie de vehicul si de tara. Ce inseamna restrictii de varsta ?

  • Daca un sofer are sub o anumita varsta specificata sau peste o anumita varsta mentionata, se va solicita sa se plateasca o suprataxa pentru acel sofer. Acesta va trebui sa prezinte documente suplimentare, prin care sa poata dovedi ca este apt pentru a conduce autovehiculul inchiriat de la AZGEDA.
  • Daca un sofer are peste o anumita varsta, poate fi nevoie ca acesta sa prezinte documente suplimentare, care sa ateste ca este apt si capabil sa conduca.

Alte circumstante

Daca dvs. sau cineva din grupul dvs. manifesta un comportament innaceptabil, putem refuza sa va inchiriem un vehicul.

Comportament inacceptabil

Putem refuza sa va inchiriem un vehicul daca agentul AZGEDA considera ca unul dintre soferi se afla sub influenta alcoolului sau drogurilor sau in cazul in care dvs., sau o persoana din grupul dvs, se comporta – dupa parerea noastra – abuziv sau amenintator fata de membrii echipei noastre.

Daca nu indepliniti toate cerintele Putem refuza sa va inchiriem un vehicul – sau sa permitem anumitor soferi sa conduca.

Exemple de cazuri in care nu se indeplinesc cerintele

Nu veti indeplini cerintele noastre daca ati uitat sa aduceti cardul de plata folosit pentru a efectua rezervarea platita in avans, sau daca unul dintre soferi nu intruneste cerintele. Va putem inchiria un vehicul, daca nu intruniti aceste cerinte – dar poate fi la pretul ‘cu plata la locatie’. In caz contrar, va vom  anula rezervarea, si va trebui sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii pentru a obtine o rambursare.

 

(III) Verificari de siguranta

Efectuam verificari privind identitatea, siguranta, permisul de conducere si situatia financiara.

In acest capitol, atunci cand spunem ‘dumneavoastra’ ne referim la:

  • Persoana al carei nume este inscris in contractul de inchiriere
  • Soferi suplimentari
  • Orice persoana care efectueaza plati in vederea inchirierii

Ce inseamna acest lucru?

Prin semnarea contractului de inchiriere sau conducerea vehiculului, sunteti de acord cu efectuarea acestor verificari despre dumneavoastra.

Pentru mai multe detalii consultati : Sectiunea – Protectia datelor personale

Daca nu treceti verificarile inainte de sau in momentul ‘preluarii’ vehiculului

  • Daca nu treceti de una dintre verificari, AZGEDA poate refuza sa ii permita soferului sa conduca vehiculul sau sa va permita sa inchiriati vehiculul.
  • Daca descoperim ca datorati vreo suma catre societatea noastra sau oricarei alte companii din grupul AZGEDA , putem refuza soferului sa conduca vehiculul sau sa va permitem dvs. sa inchiriati vehiculul.

Ce se intampla daca nu treceti verificarile in timpul sau dupa inchiriere:

Daca descoperim ca o informatie pe care ne-ati acordat-o este falsa sau incorecta, inseamna ca ati incalcat contractul incheiat cu noi.  Va trebui sa platiti orice costuri sau daune pe care le suferim.

 

(IV) Pretul

Pretul inchirierii vehiculului

Pretul pentru inchirierea vehiculului se calculeaza in functie de:

  • Data si ora inceperii si data si ora la care se termina inchirierea
  • Locatia inchirierii
  • Durata de timp pentru care inchiriati vehiculul
  • Tipul de vehicul mentionat in contractul de inchiriere

Daca nu se specifica altceva, pretul include toate costurile pe care trebuie sa le platiti – de exemplu, impozit pe vehicul, taxe locale si suprataxe pentru locatie.

Preturile optiunilor suplimentare

Preturile optiunilor suplimentare – cum ar fi scaunele pentru copii, sofer(i) suplimentar(i), pachete de protectie suplimentara, costuri de livrare si dispozitive GPS – sunt calculate in functie de data si ora inceperii si data si ora la care se termina inchirierea, locatia inchirierii si durata pentru care inchiriati.

Daca nu se specifica altceva, pretul include toate costurile pe care trebuie sa le platiti – de exemplu, taxe locale si suprataxe pentru locatie.

Suprataxa pentru locatie

Daca inchiriati din anumite locatii – de obicei aeroporturi, gari si locatii din centrul orasului – veti plati o suprataxa pentru locatie, deoarece exista costuri mai mari de operare.

Cand platiti suprataxa pentru locatie?

Nu va faceti griji, aceasta va fi inclusa in pretul afisat, dar poate aparea ca articol separat pe contractul sau chitanta de inchiriere.

 

(V) Clienti cu dizabilitati

Pentru detalii duplimentare intrebati un membru al echipei noastre sau sunati la Departamentul de Rezervari.

 

(VI) Preluarea vehiculului

Disponibilitatea vehiculului

In mod normal avem un vehicul din grupele detinute de societatea noastra .

Daca exista o problema in ceea ce priveste disponibilitatea vehiculului… . Ar fi o situatie rara sa nu avem un vehicul din grupa pe care ati solicitat-o. Daca se intampla aceasta situatie, vom incerca sa va gasim un vehicul dintr-o grupa superioara, fara costuri suplimentare. Daca nu va putem gasi decat un vehicul dintr-o grupa inferioara, iar dumneavoastra acceptati sa inchiriati acest  vehicul, vi se va retine doar valoarea acelui vehicul. Daca ati platit deja, veti avea dreptul la o rambursare a diferentei.

Pentru a pleca la drum, va putem oferi mai multe vehicule sau va putem sugera sa folositi un mijloc de transport alternativ, pana cand putem obtine un vehicul din grupa solicitata de dumneavoastra, imediat ce acesta devine  disponibil. Aceasta situatie se intampla foarte rar, dar daca nu este disponibil nici un vehicul, veti avea dreptul la o rambursare totala a oricarei sume pe care ati platit-o deja.Va trebui sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii si sa le furnizati numarul de referinta al rezervarii, pentru a obtine o rambursare.

Dar daca acest lucru implica costuri suplimentare?

In cazul putin probabil in care nu va putem oferi un vehicul la ‘preluare’, iar dvs. va trebui sa gasiti mijloace alternative de transport, pana cand va putem oferi un vehicul, va vom rambursa costurile suplimentare in limite rezonabile.

Daca nu va putem furniza un vehicul, iar dvs. va trebui sa inchiriati de la alta companie, vom plati diferenta dintre costul inchirierii de la noi si costul inchirierii unui vehicul similar de la celalalt furnizor.

Daca trebuie sa platiti costuri suplimentare, drept rezultat direct al faptului ca nu va putem oferi un vehicul, vom fi resposabili doar pentru acestea, daca toate partile aveau cunostinta ca va trebui sa le platiti, atunci cand ati efectuat rezervarea (acestea sunt cunoscute sub denumirea de pierderi previzibile).

Nu vom fi raspunzatori pentru pierderile previzibile, daca ati putut sa le recuperati de la altcineva. Nu vom plati pierderile care nu sunt asociate direct cu faptul ca nu am putut sa va furnizam un vehicul sau pierderile care nu erau previzibile din partea dvs. sau a noastra (pierderi de profit sau de oportunitati).

Trebuie sa faceti tot ce puteti pentru a reduce (sau diminua) costurile suplimentare pe care trebuie sa le platiti. Daca nu va putem furniza un vehicul, din cauza unui eveniment imprevizibil sau inevitabil – cum ar fi un act terorist sau o calamitate naturala – nu va vom putea ajuta cu pierderile pe care le aveti; insa va vom rambursa platile efectuate in vederea inchirierii.

Disponibilitatea produselor suplimentare

In mod normal avem disponibile produsele suplimentare pe care le-ati rezervat in avans.

Ce se intampla daca exista o problema cu disponibilitatea?

Ar fi o situatie neobisnuita ca biroul de inchiriere sa nu aiba disponibil un produs suplimentar pe care la-ti rezervat in avans. In situatia putin probabila in care se va intampla acest lucru, vom incerca sa obtinem echipamentul de la un alt birou de inchiriere. Daca acest lucru nu este posibil, putem:

  • Sa cumparam un echipament nou pentru dumneavoastra.
  • Sa va solicitam sa cumparati un echipament din alta parte si sa va rambursam pretul platit.

Trebuie sa faceti tot ce va sta in putinta sa gasiti un echipament la un pret rezonabil.

  • Sa va rambursam costul produsului suplimentar rezervat in avans. Va trebui sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientiii pentru aceasta operatiune.

Puteti pastra echipamentele suplimentare pe care a trebuit sa le cumparati? NU, nu le puteti pastra. Daca ati fost de acord sa cumparati echipamentul suplimentar din alta parte, trebuie sa il predati atunci cand returnati vehiculul.

Daca ne furnizati chitanta de plata in original, va vom rambursa pretul platit pentru aceasta.

 

(VII) Starea si inspectia vehiculului la ‘preluare’

Starea vehiculului

Vehiculul a fost intretinut in conformitate cu standardele  recomandate de producator si va fi apt, din punct de vedere tehnic, la ‘preluare’.

Daca vehiculul are daune?

Orice dauna existenta, in afara de daunele minore, va fi mentionata in  contract.

Ce inseamna dauna minora? Nu trebuie sa raportati daunele minore existente la vehiculele noastre, iar noi nu va vom taxa pentru acestea. Prin daune minore, ne referim la:

  • Zgarieturi: cu lungime mai mica de 25 mm sau orice lungime, daca nu au patruns prin suprafata vopselei
  • Indoituri: mai mici de 25 mm in diametru, care nu au spart vopseaua
  • Lovituri de piatra: mai mici de 3 mm in diametru si fara indoituri
  • Roata sau capac de roata: zgarieturi fara crapaturi sau ciobituri
  • Huse de scaune: deteriorari de mai putin de 3 mm in diametru
  • Covoare: deteriorari de mai putin de 10 mm in diametru
  • Interior: pete sau semne care pot fi curatate sau lustruite folosind procedura noastra standard de curatare.

Nu va trebui sa ni le comunicati si noi nu va vom taxa pentru ele.

Inspectarea vehiculului

Atunci cand preluati vehiculul, este necesar sa il inspectati.

Daca exista daune, altele decat daune minore, trebuie sa va asigurati ca sunt mentionate in contract.

Ce trebuie sa faceti…

Este in interesul dvs. sa va faceti putin timp pentru a inspecta vehiculul la preluare.

Daca gasiti daune care nu sunt mentionate deja in contract (altele decat daune minore), trebuie sa ne informati cu privire la acestea, inainte sa plecati cu masina, contactand biroul de inchiriere.

Daca vehiculul este livrat… Este responsabilitatea dvs. sa inspectati vehiculul.  Inainte sa il conduceti, trebuie sa informati soferul care a livrat-o sau sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii pentru a raporta daunele, altele decat daunele minore, care nu sunt mentionate in contract.

 

(VIII) In timpul inchirierii

Utilizarea vehiculului

Exista cateva lucruri pe care puteti si pe care NU puteti sa le faceti atunci cand folositi vehiculele noastre.

Pentru detalii suplimentare consultati Conditii Specifice Locale – Scoaterea din tara a vehiculului, sau intrebati un membru al echipei noastre.

Trebuie…

  • Sa folositi vehiculul conform regulilor de circulatie din tara in care conduceti
  • Sa folositi combustibilul adecvat
  • Sa incuiati vehiculul atunci cand nu il folositi, sau atunci cand il alimentati – si este obligatoriu sa folositi toate dispozitivele de siguranta aplicate sau furnizate odata cu vehiculul
  • Sa respectati toate legile si reglementarile pentru folosirea vehiculului si a echipamentelor suplimentare
  • Sa ne contactati imediat ce constatati o dauna la vehicul – sau daca dumneavoastra considerati ca dauna face ca vehiculul sa nu mai poata fi condus in siguranta

ESTE INTERZIS …

  • Sa scoateti vehiculul in afara tarii de inchiriere sau a altei tari permise, fara acordul nostru prealabil
  • Sa folositi combustibil inadecvat
  • Sa conduceti pe sensul interzis, pe o strada cu sens unic
  • Sa conduceti fara grija si fara atentie, sau cu viteza excesiva
  • Sa folositi un dispozitiv mobil de comunicare, care va poate distrage atentia de la condus, inclusiv sa trimiteti mesaje text sau e-mailuri in timp ce conduceti , sa folositi un telefon mobil fara dispozitiv hands free sau sa va implicati in activitati similare
  • Sa va montati propriul echipament in exteriorul vehiculului, care poate avaria vehiculul, de exemplu semne, abtibilduri, bare pentru bagaje, portbagaje sau suporturi pentru bicicleta,
  • Sa depasiti masa maxima autorizata a vehiculului (specificata de producatorul vehiculului)
  • Sa vindeti, sa inchiriati, sa indepartati sau sa eliminati vehiculul sau orice parte a acestuia, sau sa permiteti altcuiva sa faca aceste lucruri
  • Sa vindeti, sa inchiriati, sa indepartati sau sa eliminati echipamentele suplimentare sau orice parte a acestora, sau sa permiteti altcuiva sa faca aceste lucruri
  • Sa impingeti sau sa tractati o remorca sau un alt vehicul
  • Sa acordati cuiva drepturi asupra vehiculului
  • Sa efectuati lucrari asupra vehiculului sau sa permiteti altcuiva sa efectueze lucrari asupra vehiculului, fara acordul nostru prealabil
  • Sa permiteti altcuiva, in afara de soferul suplimentar acceptat de noi, sa conduca vehiculul
  • Sa transportati materiale periculoase, toxice, inflamabile, corozive, radioactive, daunatoare, primejdioase sau ilegale
  • Sa folositi vehiculul pentru activitati sau in scopuri infractionale sau ilegale
  • Sa folositi vehiculul pentru inchiriere sau recompense
  • Sa folositi vehiculul pentru un scop care necesita permis de operator
  • Sa folositi vehiculul pe teren accidentat, pe pista de curse, pentru intreceri, insotire a masinilor in intrecere, testare pentru fiabilitate sau viteza, sau pentru a invata pe cineva sa conduca, sau in vederea raliurilor, competitiilor, demonstratiilor sau probelor auto.
  • Sa folositi vehiculul daca vreunul dintre soferi se afla sub influenta alcoolului sau drogurilor sau altor substante narcotice, sau a unor medicamente ale caror efecte interzic sau afecteaza condusul unui vehicul
  • Sa folositi vehiculul intr-un mod imprudent, neglijent sau abuziv
  • Sa folositi vehiculul atunci cand o lumina de avertizare este aprinsa pe bord sau atunci cand mesajul de reamintire pentru a merge la service este afisat, in afara cazului in care este nu puteti opri in conditii de siguranta sau v-am sfatuit noi sa continuati deplasarea. Va rugam sa ne contactati imediat.
  • Sa transportati animale fara acordul nostru prealabil.

Aceste exemple nu sunt limitative; orice comportament ilegal sau periculos in timp ce conduceti sau folositi vehiculul in alta maniera, va fi considerat o incalcare a contractului si, in masura in care legea ne permite, veti pierde beneficiul exonerarii in caz de avarie, al produselor pentru reducerea responsabilitatii financiare, al asigurarii pentru accidente si al asigurarii de raspundere civila fata de terti.

Kilometraj Maxim .

Daca in vehicul este afisat un kilometraj maxim, si sunteti constient ca il veti depasi in curand, trebuie sa ne contactati imediat. Fiti atenti la kilometraj.

Nu puteti depasi kilometrajul maxim fara acordul nostru. Daca atingeti limita maxima de kilometraj in timpul inchirierii, va putem inlocui vehiculul cu unul similar. Vom suporta costurile aducerii vehiculului de inlocuire la dvs.

Permiterea depasirii kilometrajului

La unele inchirieri, se aplica un interval permis de kilometri. Daca depasiti intervalul permis, se va aplica o taxa de depasire a kilometrajului.

Pentru detalii suplimentare intrebati un membru al echipei  noastre.

Ce inseamna acest lucru?

Daca exista un interval permis de kilometri, acesta va fi mentionat in contractul de inchiriere. Daca depasiti acest interval, va trebui sa platiti surplusul de kilometri, dupa cum se mentioneaza in contractul de inchiriere.

Atunci cand semnati contractul de inchiriere, ne acordati permisiunea de a va taxa pentru acest lucru, si vom retrage suma din cardul dumneavoastra de plata.

Legi regionale:

Legile din tara in care conduceti va  vor obliga sa respectati restrictiile  locale, regionale sau nationale, pe care s-ar putea sa nu le cunoasteti.

Ce ar trebui sa faceti?

Trebuie sa va asigurati ca sunteti familiarizat cu aceste legi, in caz contrar puteti primi o amenda sau o sanctiune. Daca nu sunteti sigur ce legi se aplica in imediata apropiere a biroului de inchiriere, va rugam sa  intrebati un membru al echipei noastre.

Iata cateva exemple:

Restrictiile v-ar putea obliga:

  • Sa folositi cauciucuri de iarna pe anumite drumuri, in anumite luni ale anului. Daca biroul de inchiriere se afla pe un astfel de drum, iar dvs. inchiriati in aceste luni, vehiculul va fi echipat cu cauciucuri de iarna.
  • Sa conduceti doar in zona din imediata apropiere a biroului de inchiriere, pentru scurt timp dupa preluarea sau inainte de returnarea vehiculului, de exemplu daca biroul de inchiriere se afla intr-o zona de interes istoric sau,
  • Sa aveti anumite echipamente pe care nu le furnizam odata cu vehiculul, cum ar fi alcoolmetre
  • Sa conduceti doar intr-o zona cu acces restrictionat, daca ati platit pentru acest lucru, de exemplu o zona cu plata pentru trafic intens.

Scoaterea vehiculului din tara

NU Puteti conduce si in alte tari cu autovehiculele noastre deocamdata  !!!

Avem in obiectiv sa puteti conduce in alte tari permise, dar acest lucru variaza in functie de tara in care ati efectuat inchirierea si daca ati achizitionat un produs relevant de extindere a asigurarilor.

Daca aveti un accident

Uneori au loc accidente, astfel avem cateva indrumari legate de ceea ce trebuie sa faceti in cazul producerii

unui accident.

Pentru detalii suplimentare consultati : Conditii Specifice Locale – Diverse informatii, sau intrebati un membru al echipei noastre

Ce trebuie sa faceti la locul accidentului…

Trebuie…

  • Sa NU recunoasteti responsabilitatea fata de o terta parte. Daca recunoasteti responsabilitatea, ne poate fi mai greu sa ne recuperam costurile si sa va rambursam diferenta.
  • Daca este posibil, notati numele si adresele tuturor partilor implicate, inclusiv martori si pasageri
  • Completati formularul european de constatare a accidentelor si sa ni-l returnati in decurs de 1 zile
  • Daca nu mai puteti conduce vehiculul in conditii de siguranta, asigurati-l pe cat posibil si sunati-ne pentru a face planuri in vederea recuperarii acestuia. Daca aveti nevoie, va putem furniza un vehicul de inlocuire, cat se poate de repede.
  • Raportati accidentul la politie si obtineti un raport al politiei sau un numar de referinta al dosarului

AZGEDA – Conditii Generale de Inchiriere .

Ce trebuie sa faceti dupa accident…

Trebuie…

  • Sa completati un formular de raportare a incidentului si sa ni-l returnati in decurs de doua zile. Acesta este suplimentar fata de formularul european de constatare a accidentului. Daca nu le gasiti in vehicul, informati-ne si vi le vom trimite. Nu ne puteti transmite informatii gresite intentionat. Daca faceti acest lucru, veti pierde dreptul la asigurarea de raspundere civila fata de terti, in masura in care legea ne permite.
  • Sa nu reparati singur vehiculul sau sa nu permiteti altcuiva sa faca acest lucru, in afara cazului in care ne-am dat acordul. Daca permiteti sa fie efectuate reparatii fara acordul nostru, va trebui sa le platiti, si, in masura in care legea ne permite sa facem acest lucru, veti pierde beneficiul exonerarii in caz de daune, al produselor pentru reducerea responsabilitatii financiare, al asigurarii pentru accidente personale si/sau al asigurarii de raspundere civila fata de terti unde este cazul .
  • Sa va asigurati ca dumneavoastra si soferul ne ajutati cu formularele catre asigurator privind accidentul.

Daca nu ne trimiteti formularul pentru raportarea accidentului sau descoperim ca acesta contine informatii incorecte sau lipsa, vi se va aplica o taxa de procesare dosar pentru abuz de incredere .

Daca trebuie sa solicitati asistenta rutiera, trebuie sa ne sunati doar pe noi sau furnizorul nostru de asistenta rutiera. Informatiile de contact ale  acestuia pot fi gasite in interiorul  vehiculului.

In cazul unei avarii mecanice:

Rareori au loc si defectiuni mecanice ale vehiculelor noastre. Insa, daca au loc  atunci va vom oferi Asistenta Rutiera gratuit. Furnizorul nostru de asistenta rutiera va incerca sa rezolve problema  pe loc, dar daca nu poate, va va duce pe dvs. si grupul dvs. la cel mai apropiat birou de inchiriere, unde vom  incerca sa va furnizam un alt vehicul, astfel incat sa va puteti continua drumul.

Alte probleme in timpul inchirierii…

Va vom oferi asistenta rutiera si pentru anumite defectiuni non-mecanice.

Va trebui sa platiti doar costul articolelor suplimentare necesare pentru a repune vehiculul in miscare

– de exemplu combustibil sau cauciucuri.

In toate celelalte circumstante…

Chiar daca nu ati achizitionat Asistenta Rutiera Plus, tot trebuie sa ne anuntati daca ati avut o avarie sau un accident. Daca aveti nevoie de asistenta rutiera, v-o vom oferi, dar va trebui sa o platiti. De asemenea, va trebui sa platiti orice costuri generate pentru repunerea vehiculului in miscare in locul de inchiriere. Acestea pot include, dar nu se limiteaza la:

  • Costuri de deplasare si recuperare
  • Costuri de reparatie
  • Pierderea utilizarii
  • Costuri de relocare initiala
  • O taxa de procesare
  • Si orice costuri necesare pentru a va transporta pe dvs., si/sau pasagerii dvs., la o alta locatie

Prin semnarea contractului de inchiriere, ne acordati permisiunea sa retragem plata pentru acest lucru, si va vom taxa din cardul dumneavoastra de plata.

Daca vehiculul, cheile sau echipamentele suplimentare sunt furate

Uneori au loc furturi, astfel avem cateva indrumari cu privire la ceea ce trebuie sa faceti daca ceva ce ati inchiriat de la noi este furat. Pentru detalii suplimentare consultati : Conditii Specifice Locale – Diverse informatii, sau intrebati un membru al echipei noastre

Ce trebuie sa faceti la fata locului…

Trebuie:

  • sa raportati imediat politiei si sa obtineti imediat un raport privind infractiunea sau un numar de referinta al dosarului,
  • sa ne funizati imediat raportul politiei sau numarul de referinta al dosarului si cheile (daca este posibil).

Ce trebuie sa faceti dupa aceea:

Trebuie:

  • Sa completati un formular de raportare a incidentului si sa ni-l returnati cat se poate de repede (in decurs de 2 zile). Va vom trimite noi formularul. Daca nu ne trimiteti formularul de raportare a accidentului, se va aplica o taxa de procesare. Nu ne puteti transmite informatii gresite intentionat. Daca faceti acest lucru, veti pierde dreptul la limitarea responsabilitatii financiare, la aplicarea pachetele suplimentare de protectie si asigurarea de raspundere civila fata de terti, in masura in care legea ne permite.
  • Sa va asigurati ca dvs. si toti membrii din grupul dvs. ne ajutati cu formularele catre asigurator privind accidentul, investigatia politiei sau altui organ cu privire la furt.

 

(IX) Prelungirea inchirierii

Daca doriti sa prelungiti inchirierea, va rugam sa ne contactati cat se poate de repede.

Cel mai tarziu, ar trebui sa faceti acest lucru inainte de data si ora de terminare inscrise in contractul de inchiriere.

Pentru detalii suplimentare  intrebati un membru al echipei noastre.

Puteti prelungi…

Vom face tot posibilul sa va ajutam, desi se poate ca un alt client sa fi rezervat vehiculul.

Va vom solicita sa va intoarceti la biroul de inchiriere si sa semnati un nou contract si, poate, sa schimbati vehiculul, daca:

  • Aveti nevoie de vehicul pentru mai mult de 20 zile, inclusiv perioada initiala de inchiriere
  • Ati efectuat mai mult de doua cereri de prelungire a inchirierii

Costurile prelungirii:

  • Zilele suplimentare vor fi taxate la pretul ‘cu plata la locatie ‘
  • Autorizarile prealabile vor fi actualizate, astfel incat sa includa costurile suplimentare anticipate – si va trebui sa folositi acelasi card de plata utilizat pentru autorizarea prealabila initiala
  • Se poate sa fie necesar sa va intoarceti la biroul de inchiriere pentru a semna un nou contract de inchiriere si/sau sa furnizati un card de plata suplimentar pentru autorizarea prealabila

Daca nu prelungiti inchirierea:

Daca nu prelungiti inchirierea, si intarziati mai mult de 29 minute cu returnarea vehiculului, inchirierea dvs. va fi prelungita automat, iar dvs. veti fi taxat pentru inca o zi de inchiriere, la pretul actual cu plata la locatie, plus o taxa de procesare a returnarii intarziate pentru fiecare zi sau parte a zilei, pana cand vehiculul este returnat.

Daca nu returnati vehiculul:

Daca nu ne aduceti inapoi vehiculul la data si ora convenite, inseamna ca ati incalcat contractul incheiat si veti pierde beneficiul  al exonerarii in caz de daune . Aceasta inseamna ca va trebui sa dovediti ca daunele, pierderea sau furtul au avut loc inainte de data convenita pentru returnare, daca doriti sa beneficiati de aceste exonerari si produse de protectie. Noi vom lua masuri pentru a gasi si a recupera vehiculul. Acestea pot includeraportarea la politie a vehiculului ca fiind pierdut sau furat, transmiterea informatiilor dvs. unei agentii de recuperare, si/sau incercarea de recupera vehiculul din zona dvs.

De asemenea, va trebui sa platiti:

  • intregul cost al recuperarii
  • pierderea venitului din inchiriere pe care o suferim
  • costuri pe care trebuie sa le platim tertelor parti cu privire la vehicul
  • propriile noastre costuri rezonabile, inclusiv o taxa de procesare a returnarii intarziate

Atunci cand semnati contractul de inchiriere, ne acordati permisiunea sa facem acest lucru. Veti fi taxat si incasarea va avea loc de pe cardul de plata. In cazul in care considerati ca veti intarzia cu returnarea vehiculului, solicitati imediat o prelungire.

 

(X) Daune, pierdere sau furt

Daune aduse vehiculului

Acest lucru se intampla daca vehiculul, cheile, accesoriile sau documentele ,vehiculului sunt deteriorate sau cheile, accesoriile ori documentele vehiculului sunt pierdute sau furate in timpul inchirierii

Cum calculam costurile de reparare

Folosim o matrice de daune pentru a calcula costul estimat al reparatiei. Matricea de daune utilizeaza un cost mediu de reparatie pentru grupul de vehicule selectat, si ia in calcul marcile si modelele din acel grup.

Evaluam aceste lucruri folosind:

  • standard pentru manopera si durata lucrarii, conform unui program de estimare standard in domeniu;
  • pretul componentelor originale de la producatorul echipamentelor,
  • pierderea utilizarii (valoarea reducerii vehiculului ca valoare si cheltuieli cu dobanzi, si nu potentialul venit de inchiriere pierdut).

Vom taxa pierderea utilizarii doar daca vehiculul trebuie sa fie trimis la reparatie.

Sunteti responsabil pentru plata:

  • fie a costului de inlocuire, fie a costurilor estimate pentru reparare, se va alege valoarea mai mica
  • pierderea utilizarii
  • taxa noastra de procesare

Sunteti raspunzator pentru plata unei sume pana la responsabilitatea financiara mentionata in contractul de inchiriere pentru:

  • costul reparatiei sau inlocuirii si
  • pierderea utilizarii si
  • taxa de procesare (daca se aplica)

Pierdere sau furt

Acest lucru se intampla daca vehiculul este pierdut sau furat in timpul perioadei de inchiriere.

Vom…

Aplica o taxa de inlocuire, in plus fata de taxa de inchiriere a echipamentului.

Deteriorarea bunurilor si vatamari personale

Acest lucru se intampla daca sunteti implicat intr-un accident in care cineva este ranit, sau daca bunurile sunt deteriorate.

Fara acoperire suplimentara

Daca vehiculul are asigurare de raspundere civila fata de terti. Aceasta inseamna ca sunteti acoperit pentru orice dauna adusa proprietatii altei persoane – de exemplu, vehiculul acesteia – si/sau orice vatamare suferita de terte parti, inclusiv pasagerii din vehiculul inchiriat.

 

Nu va trebui sa platiti costul acestora, in afara cazului in care dauna sau vatamarea a fost provocata de:

  • Neglijenta dvs.
  • Incalcarea contractului de catre dvs. (de exemplu faptul ca ati permis unei persoane neautorizate sa conduca vehiculul)
  • Sau ati incalcat legea .

In aceste circumstante, daca legea ne solicita sa va oferim asigurare de raspundere civila fata de terti, se va aplica acoperirea minima legala, dar noi, sau asiguratorul nostru, poate incerca sa recupereze  costuri de la dvs.

Asigurarea de raspundere civila fata de terti nu acopera vatamarile soferului vehiculului inchiriat sau articolelor personale aflate inauntrul vehiculului.

Daune, pierdere sau furt rezultate din incalcarea contractului

Daca vehiculul, cheile, accesoriile, echipamentele suplimentare sau documentele vehiculului sunt pierdute, furate sau deteriorate drept rezultat al faptului ca dvs. sau cineva din grupul dvs.incalca termenii acestui contract, atunci sunteti raspunzator pentru toate costurile.

Plata

Daca au existat daune, pierderi sau furt, atunci trebuie sa va taxam.

Ce va trebui sa platiti cand descoperim dauna, pierderea sau furtul?

Nu veti plati mai mult decat valoarea normala a responsabilitatii financiare pentru vehicul.

Atunci cand semnati contractul de inchiriere, ne acordati permisiunea de a retrage aceasta plata pentru dauna sau pierdere, si o vom incasa de pe cardul dvs. de plata.

Acest lucru se va intampla atunci cand returnati sau schimbati vehiculul. Daca vehiculul a fost furat, va vom taxa dupa ce trece data de returnare mentionata in contractul de inchiriere.

Ce va trebui sa platiti mai tarziu?

Daca trebuie sa platiti mai mult decat responsabilitatea financiara, va vom factura costurile suplimentare.

Prin semnarea contractului de inchiriere, ne acordati permisiunea de a retrage plata pentru dauna sau pierdere. Daca este posibil, o vom taxa din cardul dvs. de plata.

Produse de protectie de la terti

Chiar daca veti achizitiona o polita de la un furnizor extern, dumneavoastra va trebui sa platiti in cazul in care vehiculul este pierdut, furat sau deteriorat.

Ce se intampla daca puteti dovedi ca dauna, pierderea sau furtul nu a avut loc din vina dvs. sau din cauza neglijentei dvs. sau daca puteti dovedi ca dauna a fost mai mica decat cea declarata de AZGEDA?

In masura permisa de lege, va trebui sa platiti, chiar daca stiti cine a furat sau a deteriorat vehiculul.

Noi vom…

Daca legea ne permite, va vom cere sa platiti costurile daunelor sau pierderii si cel al inchirierii, chiar daca vehiculul nu este gasit sau reparat la momentul retragerii platii.

Desi nu suntem obligati sa facem acest lucru, vom incerca – cu ajutorul dvs. – sa recuperam costurile de la terte parti. Daca reusim, va vom rambursa aceste costuri.

Nu veti fi raspunzator pentru aceste costuri daca survin din neglijenta noastra, sau daca noi am incalcatcontractul. Daca puteti dovedi ca dauna nu a avut loc din culpa dvs. sau nu s-a datorat neglijentei dvs., va vom rambursa aceste costuri (daca am retras deja plata, pentru ca legea ne permite sa o facem). Daca puteti dovedi ca daunele valoreaza mai putin decat am declarat noi, va vom rambursa diferenta.

 

(XI) Amenzi si sanctiuni pentru depasirea vitezei legale, parcare neregulamentara si nereguli in trafic

Sunteti raspunzator sa va asigurati ca vehiculul pe care l-ati inchiriat este utilizat in conformitate cu legile din ROMANIA , tara in care conduceti. Pentru detalii suplimentare consultati : Conditii Specifice Locale – Diverse informatii, sau sunati Departamentul de Relatii cu Clientii.

Sunteti raspunzator pentru…

Sunteti raspunzator pentru toate amenzile si sanctiunile rezultate din modul in care dvs. sau alt sofer folositi vehiculul inchiriat.

Amenzile si sanctiunile pot include:

  • Toate amenzile sau sanctiunile pentru parcarea neregulamentara
  • Taxele de autostrada
  • Taxele pentru remorcare
  • Costurile legate de remorcare
  • Amenzile sau sanctiunile pentru nereguli in trafic
  • Amenzile pentru viteza excesiva
  • Si orice alte amenzi sau sanctiuni.

Daca primim amenzi sau sanctiuni emise pentru dvs…

Daca o amenda sau o sanctiune este primita la AZGEDA , deoarece nu ati platit o taxa sau nu ati respectat o lege, vom retrage o plata pentru:

  • Taxa noastra de administrare, pentru a acoperi costurile gestionarii amenzii sau sanctiunii
  • Amenda sau sanctiunea in sine – daca trebuie sa o platim noi

 

Prin semnarea contractului de inchiriere, ne acordati permisiunea de a retrage aceste plati. Le vom incasa din cardul dvs. de plata.  Prin semnarea contractului de inchiriere, acceptati ca noi sa transmitem informatiile dvs., precum si o copie a contractului de inchiriere, autoritatii sau companiei private care a emis amenda sau sanctiunea, daca noi consideram ca au dreptul sa obtina informatiile, iar legea ne permite sa facem acest lucru. Astfel, ei vor putea transfera amenda sau sanctiunea care dvs., si va pot contacta. Vom aplica o taxa de procesare pentru acest serviciu efectuat.

Daca nu putem transmite informatiile dvs.

Exista situatii in care din punct de vedere legal, nu putem transmite informatii despre dumneavoastra. In aceste circumstante, vom plati amenda sau sanctiunea in numele dumneavoastra, apoi va vom factura amenda sau  sanctiunea, precum si taxa noastra de administrare.

Dreptul dumneavoastra la apel

Daca doriti sa faceti apel, sa contestati sau sa combateti o amenda sau o sanctiune, va vom oferi detalii despre:

  • Amenda sau sanctiune
  • Organizatia care a emis amenda sau sanctiunea

Trebuie sa comunicati direct cu organizatia emitenta pentru a obtine o rambursare si/sau o compensatie. Din pacate, nu va putem ajuta in ceea ce priveste disputa dvs.

Daca vehiculul inchiriat este confiscat

În afara cazului în care confiscarea a avut loc din cauza neglijenţei noastre; a faptului ca noi am încalcat contractul sau legea; daca vehiculul este confiscat de poliţie, organele vamale sau fiscale sau orice alta autoritate în timp ce închiriaţi vehiculul, va trebui sa platiţi:

  • Orice costuri suferite de noi din cauza confiscarii
  • Plus orice pierdere a venitului din închiriere pentru perioada în care vehiculul nu poate fi închiriat de altcineva
  • Plus o taxa de procesare

 

(XII) Returnarea vehiculului

Daca nu am convenit altfel, trebuie sa returnati vehiculul si toate echipamentele suplimentare inchiriate, la biroul /locul de inchiriere mentionat in contractul de inchiriere auto, la data si ora de returnare.

Returnarea in avans a vehiculului

Chiar daca returnati vehiculul si echipamentelesuplimentare in avans, va trebui sa platiti intreaga perioada de inchiriere. Deoarece ofertele speciale si reducerile sunt asociate, de obicei, cu anumite intervale de timp, este posibil sa platiti mai mult daca aduceti returnati vehiculul in avans.

Returnarea exact in timpul orelor stabilite in contractul de inchiriere  

Va recomandam sa fiti prezent atunci cand inspectam vehiculul.

Returnarea in afara orelor stabilite prin contractul de inchiriere 

In afara cazului in care ati convenit acest lucru cu noi, NU puteti returna vehiculul si echipamentele suplimentare in afara orelor stabilite si cu intarziere !

Daca am fost de acord sa returnati un vehicul si echipamentele suplimentare in afara orelor fixate , exista cateva lucruri pe care trebuie sa le stiti :

  • Sa lasati echipamentele suplimentare in torpedou sau in portbagaj
  • Sa asigurati vehiculul in apropierea biroului de inchiriere
  • Sa lasati cheile in locurile special marcate (keybox) asigurate din afara biroului de inchirere si sa ne transmiteti unde este vehiculul

Responsabilitatile dvs.

Ramaneti responsabil pentru vehicul si echipamentele suplimentare, pana ce survine primul dintre urmatoarele lucruri:

Inspectam vehiculul

Ora 12h00 (pranzul) a urmatoarei zile de functionare a biroului  de inchiriere, dupa ce am preluat vehiculul, cheile si echipamentele suplimentare

Daca nu putem localiza vehiculul si cheile in decurs de trei zile, le vom considera pierdute.De asemenea, veti fi responsabil pentru:

  • Deteriorarea sau pierderea vehiculului sau echipamentelor suplimentare
  • Amenzile sau sanctiunile pentru parcare neregulamentara, nereguli in trafic sau alte amenzi si sanctiuni aplicate in aceasta perioadain afara cazului in care acestea sunt provocate de neglijenta noastra sau de faptul ca noi am incalcat contractul sau legea.

 

(XIII) Starea si inspectia vehiculului la returnare

Starea vehiculului Trebuie sa returnati vehiculul si echipamentele suplimentare in aceasi stare in care le-ati primit.

Uzura normala:

Vom permite o anumita uzura normala; avand in vedere distanta parcursa si durata perioadei de inchiriere. Aceasta include (dar nu este limitata la) cauciucuri, accesorii, documente, kitul de umflare a cauciucului, chei, si dispozitive de navigatie (GPS), scaune pentru copii sau alte echipamente si manualele de utilizare, cablurile si gentile de transport ale acestora (daca exista).

Inspectia la returnare

Vom inspecta intotdeauna  vehiculul la returnare.

 

Prezenta dvs. in timpul inspectiei

Va recomandam sa fiti prezent in timpul inspectiei, astfel incat orice dauna sa poata fi aprobata, suma totala de plata sa poata fi confirmata si plata sa poata fi efectuata.

Daca nu sunteti prezent in timpul inspectiei

Vom inspecta vehiculul in absenta dvs. Pentru a evita sanctiuni neasteptate, este important sa fiti prezent in timpul inspectiei.

Daca descoperim daune

Vom adauga costul oricaror daune pe care le descoperim la suma pe care trebuie sa o platiti pentru perioada de inchiriere. Vom retrage suma de pe cardul dvs. de plata. Nu veti fi raspunzator pentru aceasta suma, daca puteti dovedi ca daunele nu au avut loc din culpa dvs. sau a neglijentei dvs. ori a faptului ca ati incalcat contractul.

In afara cazului in care ne-ati solicitat sa va trimitem o chitanta prin posta sau e-mail, de obicei veti putea vizualiza toate platile pe pagina de Internet folosita pentru a efectua rezervarea.

Atunci cand semnati contractul de inchiriere, ne autorizati sa retragem plata pentru daune, daca este necesar. Va vom taxa automat cardul de plata.

Folosirea serviciului de colectare

Daca am acceptat sa colectam vehiculul de la dvs., vom incerca sa facem acest lucru la data si ora mentionate in contract. Dar, daca am convenit sa il preluam la o alta data, o vom face atunci.

Atunci cand colectam vehiculul reprezentantul AZGEDA va incerca:

  • Sa inspecteze vehiculul impreuna cu dvs. sau o persoana despre care crede, in mod rezonabil, ca actioneaza in numele dvs.
  • Sa confirme suma totala datorata pentru inchiriere
  • Sa incaseze plata
  • Daca nu este nimeni prezent atunci cand colectam vehiculul, acesta poate fi dus la cel mai apropiat birou de inchiriere si inspectat in absenta dvs.
  • Trebuie sa platiti combustibilul pe care il folosim pentru a duce vehiculul la cel mai apropiat birou de inchiriere. Daca nu ati achizitionat Combustibil in Avans, acesta va fi adaugat la pretul ‘cu plata la returnare’.

Va recomandam sa fiti prezent atunci cand inspectam vehiculul.

Daca descoperim daune

Vom adauga costul oricaror daune pe care le descoperim la suma pe care trebuie sa o platiti. Va vom retrage aceasta suma de pe cardul de plata. Daca puteti dovedi ca daunele nu au fost cauzate din culpa dvs. sau de neglijenta dvs., va vom rambursa aceste costuri.

In afara cazului in care ne-ati cerut sa va trimitem o chitanta prin posta sau e-mail, de obicei veti putea vizualiza toate platile pe pagina de Internet folosita pentru a efectua rezervarea.

Atunci cand semnati contractul de inchiriere, ne autorizati sa retragem plata pentru daune, daca este necesar. Va vom taxa automat cardul de plata.

Daca nu putem colecta vehiculul

Daca soferul nostru nu poate colecta vehiculul pentru ca:

  • Nu se afla la locatia convenita
  • Nu poate gasi cheile
  • Sau orice alt motiv care nu depinde de vointa noastra

Va vom contacta pentru a planifica din nou colectarea – sau va vom solicita sa ne returnati dvs. vehiculul.

Care sunt costurile

Daca soferul nostru nu poate colecta vehiculul:

  • Veti fi taxat pentru colectarea nereusita
  • Si vom trata situatia ca si cum nu ati anuntat prelungirea inchirierii

Bineinteles, in afara cazului in care necolectarea vehicului s-a datorat neglijentei noastre sau faptului ca noi am incalcat contractul.

  • Combustibilul

La inceputul inchirierii vehiculul va avea, in mod normal, rezervorul plin sau un anumit nivel de combustibil si se va achita ca si garantie contravaloarea combustibilului existent in rezervor .

Trebuie sa ne returnati vehiculul cu acelasi nivel de combustibil existent la preluare , dupa cum arata indicatorul de combustibil al masinii.  Daca nu returnati vehiculul cu acelasi nivel de combustibil  veti fi taxat pentru diferenta consumata .

Plata combustibil la returnare .

Nu trebuie sa solicitati aceasta optiune atunci cand  colectati vehiculul. Pur si simplu returnati vehiculul

fara sa aiba rezervorul plin sau acelasi nivel .

Cum functioneaza optiunea de Plata combustibil la returnare:

Platiti combustibilul conform indicatorului de nivel combustibil  instalat din fabrica, rotunjit la cea mai apropiata gradatie de afisaj nivel in  rezervor.

Cum calculam o optime de rezervor ?

 

O gradatie  (1/4) de rezervor se bazeaza pe capacitatea rezervorului de combustibil, declarata de producator.

EXEMPLU : Daca capacitatea totala a rezervorului este de 55 LITRI iar in rezervor se afla 7 gradatii,  algoritmul de calcul este simplu si transparent : 55: 16 ( gradatii ) = 3,43 litri per gradatie ; 7 gradatii = 7 x 3,43 = 24.01 LITRI X 7 LEI LITRU = 168 LEI

Pretul per litru pentru optiunea Plata la returnare va fi mentionat in contractul de inchiriere. Retinem si incasam un pret fix peste mediu al combustibilului per litru informat la receptia si predarea autovehiculului inchiriat .

Sub 10 litri in plus livrati in rezervor la predarea autovehiculului  fata de momentul receptiei nu platim si nu restituim diferenta ramasa in rezervor .

 

(XV) Optiuni suplimentare – echipamente

Ce echipamente sunt disponibile?

Putem oferi la cerere diverse echipamente care va pot fi de folos in calatoria dvs. Puteti inchiria diferite dispozitive, cum ar fi sisteme GPS, scaune pentru copii si lanturi de zapada, iar pe altele le puteti cumpara (ex. incarcatoarele USB)

 

(XVI) Optiuni suplimentare – servicii

Ce servicii sunt disponibile?

Oferim diverse servicii care va pot fi de folos in calatoria dvs., cum ar fi servicii de livrare, asistenta rutiera si orice solicitari pe care le putem indeplini de comun acord .

Puteti adauga soferi suplimentari la inchirierea dvs. Toti soferii suplimentari trebuie sa citeasca cu atentie termenii mentionati in contract, inainte sa conduca vehiculul. Nu puteti permite decat soferilor autorizati de AZGEDA sa conduca vehiculul.

Nimeni altcineva nu are voie sa conduca vehiculul.

Veti fi raspunzator pentru toate costurile – indiferent daca sunt atrase de dvs. sau de soferii suplimentari.

Serviciul de livrare

Biroul nostru de inchiriere ofera servicii de livrare, prin care aducem vehiculul si echipamentele suplimentare solicitate, la adresa oferita de dvs., la data si ora de transmisa pentru inceperea inchirierii. Daca acceptam sa va livram vehiculul, acest lucru va fi mentionat in contractul de inchiriere.

Cum functioneaza serviciul de livrare

Incasam sau nu o taxa pentru livrarea vehiculului.

Daca alegeti sa va fie livrat vehiculul, trebuie:

  • Sa fiti rezident al tarii in care inchiriati
  • Sa fiti prezent la locul de livrare in perioada aleasa pentru livrare
  • Sa aveti la dvs. actele necesare pentru a inchiria vehiculul.

Daca nu intruniti cerintele din acest contract, putem refuza sa va livram vehiculul.

Pentru a putea organiza livrarea  trebuie sa verificati, sunand la Departamentul de Rezervari. Este posibil sa putem livra chiar daca suntem anuntati cu mai putin timp inainte.

Serviciul de colectare

Oferim servicii de colectare, prin care preluam vehiculul si echipamentele suplimentare pe care le-ati inchiriat de la o adresa oferita de dvs., la data si ora stabilite pentru terminarea inchirierii.

Daca acceptam sa colectam vehiculul, acest lucru va fi mentionat in contractul de inchiriere.

Pentru detalii suplimentare consultati Sectiunea  Starea si inspectia vehiculului la returnare, Conditii Specifice Locale – Livrarea si colectarea, sau intrebati un membru al echipei noastre.

Cum functioneaza serviciul de colectare

Incasam sau nu o taxa pentru colectarea vehiculului.

Trebuie sa ne puteti preda vehiculul in perioada solicitata pentru colectare. Este important sa fiti prezent atunci cand inspectam vehiculul – astfel incat sa nu fiti taxat pentru lucruri la care nu v-ati asteptat.

Ramaneti raspunzator pentru vehicul si optiunile suplimentare, pana cand predati cheile, optiunile suplimentare, si inspectam vehiculul impreuna cu dvs., la locul de colectare.

Daca vehiculul si optiunile suplimentare nu sunt disponibile atunci cand sosim, va vom taxa pentru colectarea nereusita. Apoi, fie va trebui sa planificati o noua colectare – si sa platiti o alta taxa de colectare – fie sa returnati dvs. vehiculul la biroul de inchiriere.

Va rugam sa ne anuntati cu cel putin o zi inainte daca doriti sa colectam noi vehiculul. Este posibil sa putem colecta vehiculul chiar daca suntem anuntati cu mai putin timp inainte, dar trebuie sa verificati acest lucru, sunand la Departamentul de Rezervari.

Puteti solicita o inchiriere cu returnare la un alt loc inainte sa preluati vehiculul sau puteti sa solicitati acest serviciu cand ajungeti la biroul de inchiriere.Daca nu se accepta o inchiriere cu returnare la un alt birou/loc, iar dvs. returnati vehiculul la un alt birou/loc de inchiriere, se va incasa o taxa de dislocare la pretul ‘cu plata la locatie’ din ziua returnarii.

Asistenta Rutiera Plus NU acopera costul deplasarii si lucrarilor efectuate si nici:

  • Costurile articolelor necesare pentru a repune vehiculul in miscare – cum ar fi lipsa combustibil/contaminare sau cauciucuri
  • Costurile necesare pentru a va transporta – si/sau pe pasagerii dvs. – la o alta locatie.

 

Veti primi factura in decurs de 2 zile dupa returnarea vehiculului.Prin semnarea contractului de inchiriere, ne autorizati sa retragem plata, si va vom taxa din cardul de plata.

 

(XVII) Raspunderea si protectia  preventiva 

Doriti sa aflati mai multe informatii?

In caz de accident produs asupra vehiculului  respectati si aplicati instructiunie noastre .

Responsabilitatea financiara pe care trebuie sa o platiti daca  vehiculul, cheile, accesoriile sau documentele vehiculului sunt deteriorate sau cheile, acesoriile ori documentele vehiculului sunt pierdute sau furate in timp ce dvs. aveti inchiriat vehiculul.

Sectiunea : Daune, pierdere sau furt,  

Suma pe care va trebui sa o platiti va fi cea mai mica dintre

  1. a) costul reparatiei sau inlocuirii, plus orice pierdere a utilizarii plus o taxa de procesare
  2. b) responsabilitatea financiara mentionata in contractul de inchiriere.

In masura in care legea ne permite, suma pe care trebuie sa o platiti daca dauna a fost cauzata sau a survenit drept rezultat al urmatoarelor:

  • daune cauzate de apa sau foc, survenite din cauza dvs.
  • conducerea vehiculului fara grija si atentia adecvata
  • conducerea sau utilizarea vehiculului incalcand atributiile pe durata inchirierii si in utilizarea vehiculului.

Raspunderea financiara pe care trebuie sa o platiti daca vehiculul este furat in timpul perioadei de inchiriere este conditionata strict de obligativitatea obtinerii declaratiilor de la politie .

Raspunderea financiara pe care trebuie sa o platiti nu va fi redusa, daca dauna a fost cauzata sau a survenit drept rezultat al urmatoarelor:

  • Cheile au fost lasate in vehicul
  • Cheile au fost pierdute sau furate drept rezultat al neglijentei dvs.

 

(XVIII) Plata

Metode de plata

Acceptam ambele  tipuri de plata , cash sau card prin site ul firmei noastre , in functie de tara in care are loc inchirierea.

Metode de plata suplimentare pot fi acceptate  de unele birouri de inchiriere, dar pot fi aplicate conditii suplimentare. Pentru detalii suplimentare consultati:  Conditiile Specifice Locale – Optiuni de plata, sau sunati la Departamentul de Rezervari, sau intrebati un membru al echipei noastre.

Rezervari aprobate

Acceptam e-mailuri  de confirmare a rezervarii ‘cu plata acum’, numere de rezervare ‘cu plata acum’ pentru plata costului inchirierii. 

Daca suma pe care ati platit-o deja – mentionata in confirmarea rezervarii – este mai mica decat costul inchirierii, va trebui sa platiti diferenta.

Daca ati platit deja mai mult decat costul inchirierii, nu veti obtine o rambursare, dar, daca doriti saachizitionati optiuni suplimentare de la noi la momentul inchirierii, puteti folosi diferenta pentru costul acestor articole.

Daca nu sunteti sigur ca ati efectuat o rezervare prin intermediul AZGEDA  sau unui partener AZGEDA , va rugam sa sunati Departamentul Rezervari sau sa intrebati un membru al echipei  noastre.

Plati intarziate

Daca efectuati o plata cu intarziere, vom aplica, fara notificari suplimentare, dobanzi asupra sumei intarziate la plata, daca legea ne permite sa facem acest lucru. Pentru detalii suplimentare  sunati la Departamentul de Relatii cu Clientii.

Dobanzi

Dobanzile sunt calculate la un procentaj anual, adaugat la rata de referinta pentru imprumut a dobanzii bancii nationale din tara unde are loc inchirierea, si in conformitate cu legea.

De asemenea, va vom taxa pentru orice costuri pe care trebuie sa le acoperim in timp ce incercam sa obtinem plata de la dvs. – inclusiv costuri juridice.

 

(XIX) Incetarea contractului inainte de termen

Daca reziliem contractul inainte de termen In anumite circumstante, vom incerca sa reziliem contractul.

In aceasta sectiune, atunci cand spunem ‘dumneavoastra’ ne referim la:

  • Persoana mentionata in contractul de inchiriere
  • orice sofer
  • Orice persoana care efectueaza plati pentru inchirieri

Persoane fizice:

Daca inchiriati ca persoana fizica, putem rezilia contractul imediat daca:

 

  • aflam ca ati fost deposedat de vreunul dintre bunurile dumneavoastra pana cand va platiti datoriile;
  • sau a fost emisa o ordonanta judecatoreasca de instituire a unui executari judecatoresti impotriva dvs.;
  • sau vi se declara falimentul;
  • sau incalcati contractul intr-o maniera care ne provoaca pierderi sau daune semnificative, sau intr-un mod care nu poate fi rectificat.

Ce inseamna acest lucru:

Daca incalcati contractul, pentru ca nu faceti ceea ce ar trebui sa faceti, trebuie sa platiti:

  • orice sume datorate noua in baza contractului si pentru pierderile pe care le suferim drept rezultat, daca sunt pierderi pe care cu totii le anticipam, atunci cand ati semnat contractul, ca ar putea aparea daca incalcati contractul (cunoscute drept “pierderi previzibile”).

Pierderile previzibile ar putea include:

  • pierderea venitului din inchiriere,
  • costul repararii sau inlocuirii articolelor deteriorate, sau
  • orice sume pe care trebuie sa le platim tertelor parti daca le returnam vehiculul cu intarziere.

De asemenea, puteti pierde beneficiul exonerarii de raspundere pentru daune, produselor pentru reducerea responsabilitatii financiare , asigurarii in caz de accidente personale si asigurarii de raspundere civila fata de terti.

Nu va trebui sa platiti pierderile care nu sunt asociate direct cu incalcarea contractului din partea dvs. sau pierderile care nu erau previzibile.

Va vom rambursa banii, daca puteti dovedi ca dvs. sau  soferii suplimentari nu ati fost raspunzatori de incalcarea contractului, sau costurile nu au fost atrase de faptul ca dvs. sau soferii suplimentari ati incalcat contractul.

Daca nu returnati vehiculul si/sau optiunile suplimentare pe care le-ati inchiriat in decurs de 1 zi de la incetarea

contractului, vom trata aceasta situatie ca o incalcare a contractului – nereturnarea autovehiculului..

Daca AZGEDA  incalca prevederile contractului de inchiriere:

Daca noi incalcam contractul, dvs. puteti rezilia contractul  imediat.

Ce trebuie sa faceti dvs.:

Daca hotarati sa reziliati contractul din cauza ca noi l-am incalcat, anuntati-ne imediat. Trebuie sa returnati vehiculul si echipamentele suplimentare cat mai repede posibil. Trebuie, totusi, sa platiti sumele pe care ni le datorati conform contractului, inclusiv costul inchirierii pentru perioada de inchiriere, pana la data returnarii si inspectarii vehiculului.Trebuie sa faceti tot ce va sta in putinta pentru a reduce (sau diminua) pierderile pe care le suferiti.

Ce trebuie sa facem noi:

Nimic din acest contract nu reduce drepturile statutare.

Insa, daca noi incalcam contractul prin faptul ca nu facem ceea ce am promis ca vom face, va trebui sa platim pierderile suferite de dvs. drept rezultat, cu conditia ca acestea sa fie pierderi despre care am crezut cu totii, la momentul semnarii contractului, ca ar putea surveni daca incalcam contractul (cunoscute drept “pierderi previzibile”).

Pierderile previzibile ar putea include costurile dvs. rezonabile pentru folosirea mijloacelor alternative de transport in timpul perioadei initiale de inchiriere.

Nu vom fi raspunzatori pentru pierderile dvs. previzibile, daca ati reusit sa le recuperati de la altcineva. Nu vom plati pierderile care nu sunt asociate direct cu esecul nostru de a va furniza un vehicul sau pierderile care nu puteau fi prevazute de catre noi sau dvs. (cum ar fi pierderi de profit sau pierderea oportunitatii).

Daca incalcam contractul din cauza unui eveniment imprevizibil sau inevitabil – cum ar fi un act terorist sau o calamitate naturala – nu vom fi obligati sa ne respectam obligatiile asumate in baza acestui contract pe durata desfasurarii evenimentului.

 

(XX) Utilizarea informatiilor personale

Informatii privind datele personale

AZGEDA proceseaza informatiile dumneavoastra personale din diverse motive. In aceasta sectiune, atunci cand spunem ‘dumneavoastra’, ne referim la: (i) persoana mentionata in contractul de inchiriere, (ii) soferii si (iii) orice persoane care efectueaza plati pentru inchirierea.

Pentru ce le folosim:

Vom folosi (sau procesa) informatiile personale ale dvs. si ale soferilor suplimentari pentru a :

  • va furniza serviciile de inchiriere,
  • efectua verificari relevante privind identitatea, siguranta, permisul de conducere si situatia financiara,
  • mentine si imbunatati administrarea sau gestionarea serviciilor noastre, si va trimite informatii despre bunuri si servicii similare care credem ca v-ar interesa, daca legea ne permite sa facem acest lucru.

Puteti alege sa nu primiti astfel de informatii, in orice moment, contactand Departamentul de Relatii cu Clientii sau apasand butonul de dezabonare din e-mailul pe care l-ati primit.

Pentru depistarea si prevenirea infractiunilor, putem folosi dispozitive electronice in vehiculele nostre, pentru a monitoriza starea vehiculului, eficienta si functionarea acestuia, si pentru a urmari miscarile vehiculului.  Aceste

 

informatii pot fi utilizate in timpul perioadei de inchiriere si in orice moment dupa aceea (daca sunt relevante, si daca legea ne permite sa facem acest lucru). Nu vom efectua inregistrari audio sau video.

Va rugam sa consultati politica noastra de confidentialitate, disponibila pe pagina noastra de Internet, pentru mai multe informatii. Prin semnarea contractului de inchiriere, ne acordati permisiunea explicita de a va folosi informatiile personale, atata timp cat legea ne permite sa facem acest lucru.

Cui transmitem aceste informatii

Transmitem informatiile referitoare la datele dumneavoastra cu caracter personal cu:

  • Alte companii din grupul international care opereaza in Sistemul AZGEDA Rent-a-Car si terte parti selectate, care ar putea fi situate atat in interiorul, cat si in exteriorul Europei. Acestea ofera niveluri adecvate de protectie a datelor cu caracter personal. Transmitem informatiile referitoare la dumneavoastra doar in masura necesara pentru ca ei sa va furnizeze serviciile de inchiriere.
  • Stripe, proprietarul sistemului de rezervari, care are sediul in Irlanda , dar doar in masura necesara pentru a va procesa rezervarea prin sistemul de rezervari.
  • Terte parti precum autoritatile legale, cum ar fi politia sau operatorii parcarilor private, daca noi consideram ca au dreptul sa afle informatiile, iar legea ne permite sa facem acest lucru. De exemplu, daca sunteti acuzat ca ati depasit viteza legala, sau daca nu ati platit o amenda sau o sanctiune pentru nereguli in trafic.
  • Terte parti, situate de obicei in tara de inchiriere, pentru a permite efectuarea de verificari privind identitatea, siguranta, permisul de conducere si situatia financiara si pentru a detecta si a preveni infractiunile cu privire la inchirierea dvs.
  • Terte parti, situate de obicei in tara de inchiriere, pentru a investiga accidente sau furturi, si pentru a incerca recuperarea costurilor sau daunelor aduse vehiculului, optiunilor suplimentare si persoanelor.

Va rugam sa consultati politica noastra de confidentialitate, disponibila pe pagina noastra de Internet, pentru a afla mai multe informatii.

Prin semnarea contractului de inchiriere, ne acordati permisiunea explicita de a va folosi si a va transfera informatiile personale, atata timp cat legea ne permite sa facem acest lucru.

Aveti dreptul sa nu va acordati permisiunea pentru ca terte parti sa primeasca datele dvs. personale sau ca acestea sa fie folosite in scopuri de publicitate.

Dreptul dvs. la acces:

Aveti dreptul legal de a accesa informatiile pe care le detinem despre dumneavoastra, sa solicitati ca datele dumneavoastra personale sa fie corectate, modificate, blocate sau sterse.

Aveti dreptul sa cereti o explicatie cu privire la procesarea datelor, precum si pentru drepturile suplimentare mentionate in legile aplicabile privind dreptul la intimitate, in masura in care acest lucru este necesar pentru a asigura procesarea corecta a informatiilor dvs. .De asemenea, aveti dreptul legal de a obiecta fata de procesarea acestor informatii, din motive convingatoare si legitime.

Pentru a va accesa informatiile, va rugam sa ne contactati si sa ne cereti detalii. Veti gasi datele noastre de contact in Contractul de inchiriere. Pentru detalii suplimentare : va rugam sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii.

 

(XXI) Bunuri pierdute

Notificare: Vom face tot posibilul sa va contactam, daca gasim bunuri personale în vehicul.

Cum puteti revendica bunurile pierdute:

Pentru a revendica bunuri pierdute, va trebui sa ne arataţi un document de identitate valabil (ex. permis de conducere, pasaport si dovada adresei),va trebui sa completati si sa semnaţi declaratia noastra pentru clienti. Daca cereti cuiva sa preia bunurile in numele dvs., trebuie sa prezinte o scrisoare sau un fax prin care se autorizeaza preluarea, semnat/a de catre persoana care a efectuat inchirierea.

Vom face demersuri pentru ca bunurile pierdute sa va fie trimise prin curier, daca nu le puteti ridica personal. Va trebui sa platiti in avans cheltuielile pentru serviciile de curierat. Pentru detalii suplimentare : va rugam sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii.

 

(XXII) Depunerea plangerilor si cum sa ne contactati

Dorim sa fiti multumit de serviciul de inchiriere, dar stim ca, uneori, este posibil ca lucrurile sa nu mearga foarte bine.

Contactati-ne!

Tratam relatiile cu clientii cu seriozitate şi ne obligam sa rezolvam plangerile corect şi meticulos.

Daca doritii sa depuneti o plangere cu privire la inchiriere, puteti gasi informatiile noastre de contact in contractul de inchiriere si in site ul societatii .

Va multumim pentru ca ati ales sa inchiriati de la AZGEDA !